קידום אתרים לדתיים - איך זה עובד?

מערכת שורש  יט תשרי, תשפא  10/7/2020

בקרב בעלי עסקים דתיים וחרדים ישנם אנשים רבים שהחליטו להקים אתר, ומתוך כך הם מגיעים גם לתחום של קידום אתרים.
.......................

קידום אתרים לדתיים - איך זה עובד?

צילום: freepik

בקרב הקהילה הדתית והחרדית בישראל לא תמיד ישנה הסכמה ביחס לשימוש ברשת האינטרנט. בקרב קהילות חרדיות רבות הדבר אסור לחלוטין, ואילו בקרב חרדים רבים אחרים ישנו שימוש באינטרנט, בעיקר באתרים ייעודיים.

ישנם כמה אתרי חדשות מובילים לבני הקהילה החרדית, כמו "כיכר השבת" ו"בחדרי חרדים". האתרים האלה זוכים לפופולריות רבה ולנפח כניסות חודשי גבוה. בקרב בעלי עסקים דתיים וחרדים ישנם אנשים רבים שהחליטו להקים אתר, ומתוך כך הם מגיעים גם לתחום של קידום אתרים. ישנם לא מעט בוני אתרים ומקדמי אתרים דתיים או חרדים, והם מבצעים מלאכה זו בכפוף להלכה ולחוקי המוסר והצניעות היהודיים.

קידום אתרים שומרי שבת

אחד מהדברים שגורמים להתנגשות מסוימת בין ערכי הדת לבין עולם האינטרנט הוא נושא השבת. חלק מהאתרים הדתיים הם אתרים שניתן לבצע בהם רכישות. מכיוון שרבים מבעלי האתרים האלה אינם מעוניינים שתתבצענה קניות באתר בשבת – הם מגבילים את היכולת להיכנס לאתר בזמן הזה. ישנם כמה פיתוחים טכנולוגיים שמאפשרים זאת. מרבית הפתרונות בנויים על זיהוי התאריך והשעה של הגולש שנכנס לאתר והצגת הודעה מותאמת אם מדובר ביום שבת.

מבחינת קידום האתר, הדבר מציב אתגר לא קטן. גוגל יודעת לזהות במרבית המקרים שהאתר חסום בזמנים מסוימים, והדבר יכול לפגוע בדירוגי האתר בתוצאות החיפוש. למרות זאת, חלק מהפתרונות הטכנולוגיים לאתרים שומרי שבת מאפשרים למזער את הנזק בדרכים שונות.

קידום שמתחשב באמונה

קידום אתרים שמתחשב באמונה הוא בהחלט אפשרי. מלאכת הקידום עצמה כרוכה בהשגת קישורים ובהעלאת תכנים איכותיים לאתר, וכן שיפור מתמיד של הביצועים הטכניים של האתר המקודם. כל האלמנטים האלה ניתנים לביצוע ללא כל סתירה עם עולם היהדות.

לבעלי האתר יש שליטה מלאה על התכנים שמועלים אליו, וכך ניתן להקפיד על תכנים מתאימים ומותאמים לעולם הדתי. מבחינת התהליך של בניית קישורים, ניתן תמיד לבחור מאילו אתרים לנסות ולהשיג קישור לאתר, והדבר יכול להתבצע גם כן בהתאם להלכה. גם מהבחינה של עיצוב אתרים, שיפור מהירות הטעינה של דפי האתר והתאמה לסוגי מכשירים שונים – אין שום בעיה הלכתית כלשהי.

אפשרויות מיקוד של קהלי היעד

כאשר מבצעים קידום אתרים המיועד לדתיים, ניתן לבצע מיקוד של קהל היעד ולפנות רק לקהל הדתי, אם יש בכך צורך. כאשר מבצעים קידום ממומן בגוגל, ניתן לבחור את ביטויי החיפוש שאותם מקדמים, ולעשות זאת בהתאם לדפוסי החיפוש של המגזר הדתי או החרדי. ניתן גם להגביל אזורים גאוגרפיים מסוימים, אם רוצים בכך, ולבצע סינון מתקדם יותר המבוסס על מאפיינים דמוגרפיים.

לסיכום

באופן כללי, קידום אתרים לדתיים לא שונה בהרבה מובנים מקידום אתרים לאוכלוסייה הכללית. מרבית הפעולות שבהן נוקטים מקדמי האתרים הן ניטרליות מבחינה דתית. מכיוון שבעלי האתר תמיד יכולים לשלוט בתכנים שעולים לאתר שלהם, ויכולים לספק בעצמם תכנים אלה – אין חשש כלשהו מבחינה הלכתית. אתרים שרוצים להיות אתרים שומרי שבת יכולים למצוא דרכים, בעזרת התמיכה המקצועית המתאימה, להצליח בקידום בגוגל וגם לחסום חלקים באתר במהלך יום השבת.